Mehmet ve Esra serbest, mücadele sürüyor!

Bazıları mahkeme kararlarına övgüler dizse de bilinmelidir ki Mehmet Türkmen ve Esra Işık, kararlı duruşları ve büyüyen dayanışma sayesinde serbest bırakılmıştır. Ancak mücadele bitmiş değildir.

Milas Akbelen’de topraklarının “kamulaştırma” adı altında yağma ve talanına karşı çıktığı için tutuklanan Akbelen direnişçisi Esra Işık, 42 günün ardından serbest bırakıldı. Antep’te ise BİRTEK-SEN Başkanı Mehmet Türkmen, Şireci patronunun talebi doğrultusunda “halkı kin ve düşmanlığa tahrik etmek” iddiasıyla 57 gün tutuklu kaldıktan sonra görülen ilk duruşmada beraat ederek tahliye edildi.

Mehmet Türkmen’in de Esra Işık’ın da keyfi biçimde tutuklanmalarının arkasında, bir yanda Şireci patronu, diğer yanda Limak gibi büyük sermaye gruplarının çıkarları bulunmaktadır. Bu iki mücadeleci emekçi, kapitalistlerin azami kâr hırsı uğruna emeğin daha da yoğun sömürülmesine, doğanın yağma ve talanına karşı direndikleri için, başka direnen işçilere, emekçileri gözdağı vermek için tutuklanmışlardı.

Ancak sermaye yargısı Mehmet Türkmen için ilk duruşmada elle tutulur bir bahane üretemedi. Suçlamaların hiçbir yasal dayanağının olmadığının ortaya çıkmasıyla beraat etti. Benzer şekilde Esra Işık’ın tutuklanmasına gerekçe yapılan, Akbelen başta olmak üzere Muğla’nın birçok ilçesini kapsayan acele kamulaştırma kararı da Danıştay tarafından iptal edilmiştir. Bu durum, her iki tutuklamanın da mücadeleyi zayıflatmak ve emekçilere gözdağı vermek için yapıldığını yeniden gözler önüne serdi.

Bazıları mahkeme kararlarına övgüler dizse de bilinmelidir ki Mehmet Türkmen ve Esra Işık, kararlı duruşları ve büyüyen dayanışma sayesinde serbest bırakılmıştır. Ancak mücadele bitmiş değildir. Yasaların sermaye sınıfının çıkarları doğrultusunda askıya alındığı, patronların yönlendirmeleriyle mücadeleci insanların tutuklanabildiği bir düzende tek çare daha fazla örgütlenmek, daha fazla mücadeledir.